7 Aralık 2012 Cuma

Tatar Ramazan Sürgünde 1992 VHSRip Yerli Film indir ( IMDB 7.4 )


Tatar Ramazan Sürgünde 1992 VHSRip Yerli Film indir ( IMDB 7.4 )
    (1992) Türkiye
  • Tür: dram
  • Süre: 80 Dakika
  • Yönetmen: Melih Gülgen
  • Oyuncular: Esin MoraliogluHayati HamzaogluKadir InanirKazim KartalTurgut Bagir,Yildirim Gencer
  • Senaryo: Kerim KorcanSafa Önal

  • Konusu:
    Tatar Ramazan cezasini cekecegi yeni hapishanesine (Adana Kapali Cezaevi) gelmeden nami oralara ulasmistir. Herkes Ramazan’i garibanin hakkini koruyan, kimseyi ezdirmeyen birisi olarak tanimaktadir. Ramazan hapishaneye gelince herkesle dostluk kurar. Ancak burada da hapishane agasi vardir ve Ramazan’in ondan daha kuvvetli oldugunu anlayinca diger mahkumlardan farkli davranarak ona olan dusmanligini onceden gostermez. Hapishane Agasi Abdurrahman Cavus (Hayati Hamzaoglu) ve yancisi Akseli Ali (Kazim Kartal) mahkumlar uzerinde siddet ve baski ile hakimiyet kurmustur. Mahkumlar Ramazan’dan yardim isterler. Eskibir kogus agasi olan ancak artik agaligi birakan fakat yine de hapishanenin cekinilen bir ismi olan Kirmastili (Yildirim Gencer) hapishanede donen dolaplari Ramazan’a anlatir. Ramazan artik Abdurrahman Cavus’u karsisina almistir gariban mahkumlari korumaya baslayinca. Abdurrahman Cavus da hapishane yonetimini Ramazan’a karsi kiskirtir. Ramazan, Abdurrahman Cavus ve Akseli Ali’ye diger mahkumlardan farkli muamele yapilmasina karsi gelir. Bunun uzerine hapishane muduru Ramazan’i hucre cezasina carptirir. Ramazan, karisi Zeynep (Esin Moralioglu) ile gorusememektedir. Kendisini gormeye gelen Zeynep Ramazan’i gormek ister ama talebi reddedilir yonetim tarafindan. Bunun uzerine onu gormek icin ugrasan Zeynep avlu duvarindan iceri kosar ama kaza sonucu avlu duvarindan duserek olur. Ramazan’in butun dunyasi bitmistir. Artik onunde kendisini tutacak hicbir sey yoktur. Abdurrahman Cavus’u temizlemesi gerektigine inanir, Kirmastili’dan yardim ister bir avlu kavgasi icin. Abdurrahman Cavus hapishane avlusunda Ramazan’a meydan okumaktadir. Sonunda Ramazan “Gel dedin geldim, Abdurrahman Cavus” diyerek meydana cikar. Hasmini birbicak darbesiyle oldurur. Ramazan’in bu olayini butun mahkumlar “ben vurdum, biz vurduk” diye savunurlar. Hapishane yonetimi Ramazan’a teslim olmasini soyler. Ramazan ise yonetime cevap verir;
    “Burada vurulacak birisi vardi, onu da ben vurdum! Benim adim TATAR RAMAZAN gucun varsa gelip alsana!”
    Tatar Ramazan serisi sinema tarihimizde hapishane filmleri icerisinde ozel ve onemli bir yeri olan bir yapimdir. Icinde tasidigi gercekci dil ile her defasinda izlenesi bir keyif yaratiyor. Filmde gecen replikler ise bugun bile ses getirmektedir.
    700 kasaba, 70 vilayet ve 7 duvelde nami soylendi.
    Tatar Ramazan Surgunde replikleri;
    * Insan bunca zulum, bunca haksizlik gorur de rahat yatabilir mi, o zaman ben de ortaya firlarim ve adama dur derim. Bu dunyanin hesabi ahirete kalmamali. – Tatar Ramazan`in hapishane muduruyle konustugu ilk sahne.
    * Kadin kismisi adamin bagrina basar gibi topuk vurmali yere. – Abdurrahman Cavus
    * Devlet adil oldugu surece gucludur. – Tatar Ramazan`in hapishane muduruyle konustugu ilk sahne.
    * Koridorlari sevdim, ceza istedigi kadar uzun olsun, yeter ki koridorlar kisa olmasin, insan bir kere yurumeye durdu muydu her seyi unutur, nedendir bu? Cunku volta cezanin torpusudur. – Ramazan`in hapishaneye ilk defa girdigi sahne.
    * Merhaba yarenler, merhaba felaket arkadaslarim! – Tatar Ramazan`in hapishane ahalisiyle selamlastigi sahne.
    * Ben kopegi bile asagilamam, Allah yaratmis, ama insanlarin kopeklesmesi beni cildirtiyor. – Abdurrahman Cavus ve Akseli ile volta atarken.
    * Kanun vardir kirbac gibi, kanun vardir sutlac gibi. Adamina gore. – Abdurrahman Cavus.
    * Ben hasmimi hicbir zaman kucumsemem. – Ramazan, Kirmastili ile konusurken.
    * Senden esasli bir bicak istiyorum, hasmima sallayinca donmeyen cinsten olmali, cunku ben adama bicagi iki kere sallamam! – Tatar Ramazan, Kirmastili`ya soyluyor.
    * Siz beni resimlerdeki mahkumlarla karistiriyorsunuz mudur bey, benim adim Tatar Ramazan, ben bu oyunu bozarim! – Tatar Ramazan`in hapishane muduruyle konustugu sahne
    * Osmanoglu kazan kaynatmis, Ali koca padisah askere yemek ulastirmis, isin asli lokmadir lokma. – Abdurrahman Cavus
    Meraklikanarya.blogspot.com
    Keyifli Seyirler Diler…
     http://www.imdb.com/title/tt0798796/

0 yorum:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.